Cehenneme Övgü - Gündüz Vassaf


İnsanın okuduğu kitapta yada sevdiği bir yazarda kendini ve düşüncelerini doğrulatması her ne kadar zevkli olsa da kendini tekrar etmek manasına geldiği için yararsızmış gibi görünebilir.  Bu kitapla artık kendimden ve herkesin dalga geçip durduğu saçma sapan (!) düşüncelerimden vazgeçmek üzere olduğum öyle bir zamanda tanıştım ki adeta can simidi oldu. Yeniden kendimi iyi hissetmeye başladım. Böyle bir kitapla duygusal bağ kurmak da benim bir başka acayipliğim oldu.

Kitaba gelince; bir dünya vatandaşı olan Gündüz Vassaf’ın toplumsal ve teokratik, büyük yada küçük yeryüzünde yer alan yada almış bütün sistemlerin insan davranışları üzerindeki bilumum olumsuz etkilerini incelediği, bunu yaparken sözünü esirgemediği, Türk aydınlarının genelinin aksine yerele saplanıp kalmadığı, bütün dünyada her gün gözümüzün önünde olup biten, aklı ve ruhu güdük bırakan nice ölümcül etkiyi burnumuzun ucuna getirdiği, muhalefete muhalefet etmenin ne demek olduğunu gösterdiği en iyi kitabı. Çok iddialı olacak ama beni tanıyan herkese şiddetle tavsiye ediyorum.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİTİK ERKEKLER - TEKNOLOJİ ERKEKLİĞİ NASIL SABOTE ETTİ? Philip Zimbardo, Nikita D. Coulumbe

Varoluş ve Tarihsellik İnsan Felsefesi Çalışmaları - Uluğ Nutku

HOMO NARRANS, İnsan Niçin Anlatır? İsmail GEZGİN