HACI KOMÜNİST, FERHAN ŞENSOY

 



Ferhan Şensoy’un Aşk Kapıyı Kırınca filmi münasebetiyle çıktığı Küba yolculuğunu, belli ki sempati ile yaklaştığı Küba’ya ilişkin gözlemlerini, bir nevi kamera arkası niteliği taşıyan film çekimi maceralarını mizahi bir dille anlattığı, bol purolu, İspanyolca soslu anı, seyahat kitabı.

Ferhan Şensoy’u okumayı uzun süredir istiyordum ancak nereden başlayacağımı bilemiyordum. Geçen hafta Seval’le Özgür’ün kitaplığında görünce çektim aldım. İmzalıymış da. Ferhan Şensoy’un zekice mizahı çok hoş. İçinde o kadar çok puro anlatılıyor ki, bitirene kadar iki kutu puro içmiş kadar oldum.

Şensoy’un Küba’ya ve rejimine sempati ile yaklaştığını söylemiştim. Kitabın başında komünist olduğunu ve Küba’ya giderek hacı olacağını söyledikten sonra orada gördüklerini yer yer hayranlıkla yer yer ise hayal kırıklığı ile anlatması, objektif bir bakış açısı sunmaya çalışması kitabı değerli kılan unsurlardan biri. Küba’lı kadınlar, oyuncu arkadaşları yada set çalışanları ile ilgili cinsiyetçi cümlelerinin, yazıldığı zamanda tepki çekip çekmediğini bilmiyorum. Başka birisi yazsaydı muhtemelen taşlanırdı ama Ferhan Şensoy yazınca hoş karşılanıyor galiba.

İyi okumalar dilerim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİTİK ERKEKLER - TEKNOLOJİ ERKEKLİĞİ NASIL SABOTE ETTİ? Philip Zimbardo, Nikita D. Coulumbe

Varoluş ve Tarihsellik İnsan Felsefesi Çalışmaları - Uluğ Nutku

Parfümün Dansı, Tom Robbins