Bize UMUT Gerek, Başar Başarır

 



Başar Başarır’ın daha önce farklı yayınevlerinden yayımlanmış üç kitabının; Düzenboz (2012), Çıktığınız Hevesle İniniz (2004) ve Getirin O Günleri Yakalım Bu Öyküleri (2003)  Can Yayınları tarafından bir araya getirilmesiyle 2014 yılında yayımlanan kitap, epey kapsamlı bir öykü derlemesi olmuş.

Yakından takip etmeye çalıştığım yazarın bu kitaptaki öykülerini daha önce Trendeki Yabancı’da  e-kitap olarak okumuştum. Kitaplığıma da eklemek istediğimden basılı halini de aldım, asıl amacım aynı zamanda uzun aralıklarla yazılmış öykülerdeki farklılıkların ayırtına varabilmek, yazarın dönemler itibari ile metinler aracılığıyla yarattığı tarzının değişimlerini takip etmeye çalışmaktı.

Sonunda başarılı oldum mu bilemiyorum. Başlarda eleştirel bir üslupla, inceleyerek okumaya başlasam da bir süre sonra öykülere kendimi kaptırmış bir halde hızlı hızlı okurken buldum kendimi. Daha önce de yazdığım üzere Başar Başarır öncelikle kendisi için yazan bir yazar. Bunun dışında kendine özgü tarzlar yaratmaktan çekinmiyor. Özgürce yazmanın peşinde, her kitabında bambaşka bir yazar portresi ortaya koyuyor. Hemen bütün kitaplarında olan ve benim takıntılı bir şekilde hayranlıkla izlediğim tumturaklı deyimler bulup ve hatta kimi zaman uydurup yaratıcı bir şekilde kullanması bu kitaptaki öykülerde de ilk dikkat çeken husus oluyor.

Bunun dışında deneysel sayılabilecek öyküleri de olmuş. Bazılarını yalnızca serbest çağırışımla yazmış (Böyle bir tema benim de arada aklıma geliyor) demek isterdim ama yine de kendisine sormak lazım tabi.

Kitabın sonundaki Okura Notlar’ı çok beğendim. İçten bir üslupla okura sesleniyormuş gibi yaparken da aynı zamanda kendi kendine yapılmış bir eleştiriyi okura açmak, okurla paylaşmak samimi bir deneme olmuş. Bunu okumak benim için çok hoştu.

Son olarak; Başar Başarır aynı zamanda iyi bir fotoğrafçı. Kitabın yukarıda gördüğünüz kapak fotoğrafı da kendisine ait. Bence iyi bir kurgu. İyi bir fotoğraf bazen iyi bir öykü yerine geçebilir. Ben kitap kapakları ile ilgilenmem ama bu kapağı beğendim.

İyi okumalar dilerim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİTİK ERKEKLER - TEKNOLOJİ ERKEKLİĞİ NASIL SABOTE ETTİ? Philip Zimbardo, Nikita D. Coulumbe

Varoluş ve Tarihsellik İnsan Felsefesi Çalışmaları - Uluğ Nutku

Parfümün Dansı, Tom Robbins